Utwory solowe i kameralne

strona

Sonata per corde sinistre

na skrzypce solo
(2013); ca 10′


Sonata per corde sinistre per violino solo
per violino solo

Sonettino per clavicembalo

(2008); ca 7′


Koncepcja formalna Sonettina zasadza się na specyficznym wykorzystaniu trzech interwałów: ”złotego”, interwału n oraz interwału e – ”interwału Eulera” (stosunek częstotliwości dźwięków równy podstawie logarytmu naturalnego). Interwały te są w szczególny sposób zaznaczane w miejscach odpowiadających danym ułamkom (lub ich całkowitym potęgom) czasu trwania utworu, zaś harmonika kształtowana jest przez zestawienie tonów kombinacyjnych z rzeczywistymi i budowanie harmonicznych iluzji w oparciu o szeregi alikwotowe. W czym innym tkwi jednak istota tej muzyki – jest nią raczej swobodna gra fakturą i migotliwa, skrząca się barwność mikrotonów, podkreślająca brzmieniowe piękno klawesynu. (Emil Bernard Wojtacki) Dla ułatwienia wykonania i zachowania przejrzystości utwór zanotowany został w dwóch wersjach: – materiał studyjny – notacja partyturowa, – materiał wykonawczy – ”partia klawesynu”


Wydawca: PWM
Seria: Konkurs im. T. Ochlewskiego
ISMN: 979-0-2740-0636-5
Wersja językowa wydania: Pol., Engl
Liczba stron: 20+16
Nr wydania: 1
Rok wydania: 2009
Format: A4 stojący (210×297 mm mm)

per clavicembalo
Partytura dostępna w księgarni PWM – link

Dwa szkice do pewnego motetu na zespół kameralny

(2012); ca 5′


Dwa szkice do pewnego motetu na zespół kameralny
1,1,1,1-1,1,1,1,batt.(1),pianoforte,quartetto d’archi

Nad morzem na sopran, fortepian preparowany i wiolonczelę

(2010); ca 2′


Nad morzem do słów Adama Zagajewskiego
na sopran, fortepian preparowany i wiolonczelę

Już nie mieszkają w wieży Hölderlina… na organy

(2008); ca 5′


organy solo

«Pomyślałem»
na głos żeński, saksofon altowy i organy

(2006), ca 7′


do fragmentów poezji Adama Zagajewskiego
na głos żeński, saksofon altowy i organy 

Szkic pastelą II

(2006); ca 8′


1,1,1, cl basso,0 – 1,2,1,0 – perc.(2) – piano – archi

Wanderers Nachtlied

na sopran i dwie altówki
(2005); ca 5′
wersja na sopran i sześć altówek
(2005); ca 5′


sopran solo, dwie altówki
(2005); ca 5′
wersja na sopran i sześć altówek
(2005); ca 5′ 

II Kwartet smyczkowy

(2009); 9′


Kwartet fortepianowy na taśmę

(2005); 5′


Three Songs

na sopran, flet, gitarę elektryczną i bas bezprogowy
(2004); ca 5′


do słów Bartosza Konstrata
na sopran, flet, gitarę elektryczną i bas bezprogowy 

Musichetta

na wiolonczelę
(2004); ca 5′


na wiolonczelę
na wiolonczelę solo